dinsdag 22 oktober 2013

dinsdag poppendag

Vanaf nu ga ik mee doen met 'dinsdag poppendag' , lijkt me leuk!
Een aantal enthousiaste breisters van de Arne en Carlos poppen schrijven iedere dinsdag een blog over wat ze aan het maken zijn.
Nou vind ik de poppen van Arne en Carlos geweldig, maar ik kan helaas niet op vijf naalden breien. Wel al een poging gewaagd, maar ik vind het knap lastig.

Een pop haken gaat mij makkelijker af. Ik heb er weer eentje klaar, gemaakt naar een eigen patroon waar ik al heel wat variaties op gemaakt heb.
Elke pop heeft een eigen naam, dit is Madelon.
Het jurkje is trouwens wel gebreid, op twee naalden lukt dat ook prima.


Nu ik meedoe met de poppendag zou ik natuurlijk zelf ook wel heel graag zo'n leuke Arne en Carlos pop willen maken.
Kennelijk ben ik niet de enige die aan het worstelen is met die vijf breipennen, want  BREIMAAN heeft het breipatroon omgezet in een haakpatroon! Dat wil ik graag eens uitproberen, en inmiddels heb ik al èèn voet af. Volgens mij wordt het een flinke pop, die voet is bijna twee keer zo groot als die van pop Madelon.!
Volgende week dinsdag hoop ik er toch wel wat verder mee te zijn.


Het is ook erg leuk om bij de andere poppenmaaksters te volgen hoe er weer mooie poppen ontstaan.
Kijk maar eens bij

fijne dag, Jolanda


7 opmerkingen:

  1. Het is je gelukt! Welkom Jolanda! Op 5 pennen breien is echt niet zo moeilijk, maar je begint best eerst met sokken of handschoenen om te oefenen en dan pas een pop. Maar jouw Madelon ziet er ook top uit! Ze is weer heel schattig aangekleed, een echte dame!
    De gehaakte versie had ik ook ontdekt, maar ik brei liever :) benieuwd naar jouw versie ervan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattig popje is je Madelon, en de gehaakte versie ziet er ook goed uit ik denk dat je best een vergelijkbare pop gaat krijgen , alleen de ogen zullen wat anders zijn...soms brei ik de kleertjes ook op twee pennen ik deel dan gewoon het patroon door midden en naai de naadjes dicht en dat gaat ook prima.....
    ben benieuwd heo het gaat worden dus ik ga je volgen
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan dan wel niet op vijf pennen breien, maar jou eigen creaties vind ik super. Ik ben er nog steeds verliefd op. Ben benieuwd hoe je gehaakte versie er gaat uitzien. De gebreide versie is ongeveer 40 cm, geeft je een idee hoe groot ze is...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooooooh, hoe gaaf!!!
    Misschien doe ik over een poosje ook wel mee, met mijn gehaakte poppen. Maar eerst de kerstmuizen afhaken <3 xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid op dinsdag met al die poppen, Ik had ook nog nooit met 5 naalden gebreid, En het heeft ook een hele tijd geduurd om het voorelkaar te krijgen. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt om al 2 poppen te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, je gehaakte versie mag er zeker zijn! Ik hoorde van Rita dat je ook meedoet aan de poppendag. Ik zal je ook toevoegen in mijn blog.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke poppen waar komt het patroon vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen