maandag 9 december 2013

kerststal

Deze kerstgroep maakte ik twee jaar geleden, een eigen ontwerp. Man zorgde voor de stal, ook zo uit het blote hoofd.





Het begon allemaal met het boekje 'brei je eigen kerststal' .
Nu stond zo'n project al jaren op mijn 'to do list', dus boekje gekocht en thuis direct aan de slag.
Ik besloot met Maria te beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. Dacht ik..
Een avond en een hoop frustraties later had ik iets gemaakt waar ik niet echt vrolijk van werd.
Het mannenfront hier juist wel, liever gezegd: ze kwamen niet meer bij van het lachen.
Tja.. helemaal ongelijk kon ik ze niet geven. Het leek echt nergens naar. Of juist wel op iets.. nou ja, zeg nou zelf...



Toegegeven: het heeft nog geen armpjes en geen kleding, maar ik was er letterlijk en figuurlijk klaar mee.
Het boek verdween in de kast en Maria mikte ik  in de bak met honden speeltjes.
(en ja hoor.. het werd het favoriete speeltje van hond Floris. Heeft voor veel hilarische momenten gezorgd, omdat ie bij voorkeur als er bezoek kwam dat ding bij je op schoot legde. Kon ik elke keer weer uitleggen hoe Floris aan zo'n raar ding kwam)

Toen zelf maar aan de slag gegaan. Gewoon, zonder patroon en naar eigen idee.


jozef en Maria



de drie wijzen


de herders

Al met al was het een flinke klus, maar ik ben nog steeds heel tevreden met het resultaat.
Het boekje ligt ongebruikt in de kast. (Misschien maar verloten bij een 'kerst- give away? Wie weet kan iemand anders er wel normaal gevormde poppetjes uit breien)
Wij hebben er in ieder geval  een hoop lol om gehad.

fijne dag, Jolanda


8 opmerkingen:

  1. Wow! Wat een mooie kerststal hebben jullie gemaakt! En dat "hondenspeeltje" is inderdaad beslist bijzonder :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha dat ziet er wel super grappig uit, kan me voorstellen dat daar flinke lol mee is geweest. Maar wat je zo uit je hoofd hebt gemaakt is echt een prachtige kerstgroep.
    super leuk.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw kerstfiguren zien er prachtig uit. Knap gedaan. Toch leuk datje ons even mee laat genieten van Maria. Die stal uit dat boekje is dus super om speeltjes voor de hond te breien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kerststal is prachtig geworden en tja dat ene ding wat zal ik daar over zeggen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe herkenbaar is dit ;) soms heeft een patroon een eigen leven denk ik weleens, maar wat fantastisch dat je er zo helemaal je eigen speciale en heel bijzonder mooie kerststal van heb gemaakt....echt een pronkstuk.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kerststal is supermooi! En zomaar helemaal zelf ontworpen, ik zou het niet zo meteen weten hoor! Je boekje krijgt vast nog wel eens een nieuwe bestemmeling :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerlijk is eerlijk, jouw creatie is toch wel het mooist hoor. En wij hebben hier met je eerste creatie toch ook een beetje moeten lachen.
    Gelukkig is de gehaakte versie super mooi.
    Grtjs
    Daniêlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kerststal zeg!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen