dinsdag 6 mei 2014

werk in uitvoering

Het is meivakantie, maar er wordt hier hard gewerkt!
Onze anders zo keurige woonkamer is de laatste dagen veranderd in soort van atelier. Overal liggen gehaakte lapjes, wol, scharen, naalden, penselen en potten verf.



Man heeft zijn schilderhobby weer  opgepakt. Hij is ooit begonnen met bloemstukken schilderen, tegenwoordig zijn het raceauto's en motoren. Het werkt aanstekelijk, want ook zoon nam de penselen maar weer eens ter hand. Hij schildert het liefst vogels.
Mijn lapjes voor de 'hartendeken' zijn inmiddels gearriveerd, dus ook ik hoef mij niet te vervelen (al komt dat laatste woord trouwens in ons woordenboek niet voor.. )        
Het is een beste klus;  van 77 granny's,  door mensen uit het hele land gehaakt,  één mooie deken maken.
Maar wat een mooi project om aan mee te werken! Wil je ook mee doen?? Je kunt informatie vinden en/of je aanmelden op de  hartendeken - facebook pagina.

Lara houdt nauwlettend in de gaten of het allemaal wel goed gaat..


De deken zit in elkaar! Nu nog een mooie sierrand er om heen haken.



Vandaag is dinsdag, poppendag.
Nu zijn er op het ogenblik zoveel andere projecten waar ik mee bezig ben, dat het poppen haken er even bij in schiet. Daarom dus even een poppen-stop. Maar vast niet voor lang, zodra ik weer met de poppen verder ga  'haak ik heel graag weer aan'!!
Ondertussen blijf ik natuurlijk wel de andere poppenblogs volgen:



fijne avond, Jolanda

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi !!! Dat geloof ik dat er nu weinig tijd overschiet voor de popjes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk allemaal lekker creatief bezig. Ik ben juist net weer aan een pop begonnen, maar snap dat jij nu wat anders te doen hebt
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig, zo met het hele gezin samen creatief zijn. Een poppenstop kunnen we wel toestaan denk ik, maar niet voor al te lang :-) want dan beginnen we je te missen en de poppen ook. Maar je hebt een goede reden nu met de deken, want een goed doel krijgt altijd voorrang!
    Grtjes, rita.
    Prachtige deken is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat gaat een mooie plaid worden een super idee , en gezellig hoor zo'n huiskamer in atelierstijl ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen